fredag den 25. november 2016

Sammenspil i julen

Jeg har valgt at gå helt traditionelt til værks! - næsten ;)

4.-5.-6. klasse kan ikke holdes hen en hel jul med fællessang, selvom læreren faktisk godt kunne. :) Og det skal de bestemt heller ikke! I år har jeg planer om "Last Christmas" i 4. og 6. klasse og så vil jeg prøve mig med Bjarne List Nissens julesang "Julestjernen er på vej" som sammenspil i 5. klasse. De er 18 elever, så der bliver mulighed for at lave et kor med call-response + et orkester. Jeg har store forhåbninger!

Jeg spekulerer lidt i endnu et sammenspils-julenummer....

I mit festband Søndag Morgen skal vi spille til julefrokost, så vi har taget nogle af julesangene frem fra gemmerne. Det kan måske give lidt inspiration til undervisningen. Vi spiller:
- Rap Jul
- Santa Claus is coming to town
- Jul på Vesterbro
- Winter wonderland
- White christmas
- Feliz navidad
- Merry christmas everyone

Der er ikke noget her, som er alt for svært, så måske skal jeg prøve mig frem :)

Fortsat god juleundervisningsplanlægning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar