fredag den 11. november 2016

Musiklærerliv

Hej!

Jeg er musiklærer med stort M, som i længere tid har haft lyst til at dele mine oplevelser og erfaringer i og udenfor musiklokalet. Jeg mener, at musikundervisningen i folkeskolen er ganske afgørende, for børnenes opvækst og dannelse. Her lærer eleverne en masse forskellige færdigheder - både musikfagligt og socialt. Det er et fag, der indgyder disciplin og dedikation og masser af grin og sjov. Her mærker eleverne et unikt fællesskab. I musiktimerne er vi sammen om noget, som er større end os selv!

I skrivende stund sidder jeg med et stort smil på læben efter en helt særlig uge. En uge, hvor musiklærerjobbet virkelig er kommet til sin ret! En dejlig emneuge med musik og teater, som i går aftes afsluttedes med en times forestilling. Jeg er så stolt af mine elever! Jeg havde et lille luksushold på 14 børn fra 2.-7. klasse. Det var en uforglemmelig oplevelse.

Jeg skriver mere om sidste uges oplevelser i næste indlæg. Her får I lige et billede inden aftenens show startede.


Nu vil jeg slappe af inden jeg får en travl dag med endnu mere musik imorgen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar