onsdag den 23. november 2016

Julen sig nærmer

Nu er det snart jul. Det er en helt igennem fantastisk tid! Jeg elsker traditionerne og musikken. Julesange er noget af det bedste der findes - det værste er, at man ikke kan spille dem hele året rundt. Men så er der selvfølgelig altid noget at se frem til. Vi glæder os i denne tid! :)

Vi har ingen traditioner for julekor/julespil på skolen, så jeg er først gået igang med julemusikken nu. Hvis børnene skulle optræde med julemusik, ville jeg nok være startet lidt tidligere for at være sikker på at nå det.

Men nu skal der spilles og synges en masse julemusik. Jeg prøvede at lave en liste over de danske julesange, som jeg vil lære eleverne - og da jeg først kom igang, var det MEGET svært at stoppe igen. Jeg kom frem til 27 sange og nu da jeg tænker over det, så er jeg allerede kommet i tanker om nogle jeg mangler :)





Fik også tid til lige at lytte lidt til en af de nyere julesange, som jeg virkelig er fan af! God julekalender - skøn musik! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar