lørdag den 12. november 2016

80'erfest - en emneuge med musik

I uge 45 havde vi emneuge på min skole. Aftalen var, at ugen skulle handle om musik og teater. Herfra skulle min kollega og jeg planlægge ugen. Vi kom frem til at temaet skulle være "80'er Festen". Der blev oprettet 5 værksteder: Musik, teater, kulisser, kostumer, pynt/flyers.

Jeg er den eneste musiklærer på skolen, så jeg står alene med al musikken. Det er rigtig fedt, fordi jeg dermed kan bestemme alt i musiklokalet og kan få mit skema fyldt ud med rigtig mange musiktimer. Jeg kan dog godt mangle lidt musikfaglig sparring engang imellem. Derfor er det virkelig dejligt, at jeg har et stort netværk af musiklærere over hele landet, som jeg kan snakke med, når jeg har brug for input fra en fag-kollega.

Jeg sammensatte et hold af elever fra 2.-7. klasse, som skulle være i musikværkstedet hele ugen. Jeg valgte eleverne på baggrund af de kompetencer, de har vist mig i musiktimerne. På den måde fik jeg et hold, som jeg troede på, ville kunne klare opgaven med at lære 3 sammenspilsnumre og en korsang på 3 dage. Nogle af eleverne blev overraskede over, at jeg valgte dem til opgaven - og dermed også meget stolte, når jeg fortalte dem, hvorfor netop de var blevet valgt.

Det var min første oplevelse med at opstille en teaterkoncert med elever, så jeg var super spændt! Jeg valgte at skrive en lille "dagbog" undervejs, så jeg holder fast i mine følelser og tanker om oplevelserne i ugen. Det er en god ide, at skrive lidt ned engang imellem, så der er mulighed for at evaluere på undervisningen, men også for at huske på de skønne oplevelser på de dage, hvor det kan være hårdt at være lærer ;)

Jeg udgiver dagbogen her på siden i løbet af den næste uges tid.

Om lidt skal jeg i Tante Andantes Hus og arbejde som Disco Didde og i aften skal jeg være korsanger i min kærestes band Peakband ved et bryllup.

Hav en dejlig lørdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar