onsdag den 16. november 2016

Emneuge - tirsdag

Andendagen. Vi er desværre nødt til at sende hele vores 5. årgang til svørmmedag, så jeg mangler 4 af mine elever. Heriblandt trommeslageren - KATASTROFE! Hun er så dygtig og vigtig som grundlaget, for de andres spil. Men jeg sætter mig selv til trommerne noget af tiden, så vi klarer os. 

Vi begynder arbejdet med "Sweet dreams", som jeg har taget fra "Det Spiller 2" af Stefan Nielsen. Det er et virkeligt godt materiale! Jeg skrev bachelor i musik om hans første udgivelse af "Det Spiller", så det er et system, jeg kender rigtig godt. Kan varmt anbefale det!
Jeg valgte at fokusere på omkvædet af "Sweet dreams", da jeg ikke ville slå et alt for stort brød op. Eleverne skulle have en god oplevelse af, at de ville lykkes med projektet!

Formen bliver til i samarbejde med eleverne.
Jeg kalder mellemspillet for intro igennem 
hele sangen, så det ikke forvirrer eleverne :)

Jeg havde fordelt de fleste roller på forhånd, men valgte at spørge et par af drengene om de ville være med til at synge sangen. Det ville de godt, hvilket jeg synes var super fedt! Rollerne i musik bliver af og til bestemt af køn og det er der bestemt ikke nogen grund til. Piger skal lære, at de sagtens kan spille de mere maskuline instrumenter (trommer, bas, guitar) og drenge skal lære, at de sagtens kan synge. 

Vi går igang med arbejdet og da dagen er omme, har de lært sangen og formen er på plads. Den er svær for dem, så der er brug for at øve en del med dette nummer igen imorgen. 

Sideløbende øver vi også på "Buster", som starter med en lille koreografi og ABBA medleyet, som skal fungere som et mellemspil, når skuespillerne skal blive klar til næste optræden. Medleyet havde jeg ikke fået helt på plads i mit hoved på forhånd, så den bliver færdig i mens vi øver. Jeg vælger, at trommeslageren og bassisten skal spille med sammen med mig på klaver, mens de øvrige elever synger de små bidder af sangene. Jeg synes det blev et rigtig godt resultat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar