torsdag den 22. december 2016

Julestjernen er på vej

Så blev det endelig juleferie! :)

Lige så dejligt som det er, at arbejde med børn og musik - lige så dejligt er det at få en lille ferie fra det :)

Jeg har haft en rigtig god musik-december. Vi har nået en masse og alligevel er der en helt masse vi også mangler. Kan ikke forestille mig, at jeg mangler juleinspiration før om i hvert fald 10 år, for jeg har SÅ mange juleting, jeg gerne vil nå med børnene, men som tiden simpelthen ikke er til. Så glæder mig til næste december og siger et vemodigt farvel til julesangene og julelegene for i år.

Vi havde juleafslutning på min skole igår, hvor vi først havde 25 min. julemorgensang og sluttede dagen af med 30 min. julemusikafslutning. Selvom jeg er den eneste musiklærer på skolen, får musik lov til at fylde rigtig meget, hvilket jeg er super glad for! Det er så skønt, at jeg i det daglige kan mærke, at min leder og mine kollegaer giver anerkendelse for det jeg kan som musiklærer. Det er skønt!

Jeg havde arrangeret af 5. klassen på skolen skulle spille et sammenspilsnummer til juleafslutningen. Det gik bare så godt. Jeg var mega stolt og heldigvis fik jeg en kollega til at optage det, så jeg her bagefter kan sidde og være ved at revne af glæde og stolthed! We did it (again) :D

Her er en lille bid af sangen. Jeg bliver så glad inden i, når en af drengene lidt nervøst melder sig til at rappe - for hele skolen! Så selvom der er lidt skønhedsfejl, så er det pisse sejt og han (og de andre dygtige børn) går på juleferie med en fed følelse af at have gjort noget særligt :)

OBS! Videoen kan kun ses på en computer - ikke på telefonen!



(Kære julemand, jeg ønsker mig nye mikrofoner og kabler!)

Jeg ønsker jer allesammen en rigtig glædelig jul og et godt nytår med masser af musik på spil! ;)

Glædelige julehilsner Helena :)

PS: En stor tak til Bjarne List Nissen for at skrive fremragende julemateriale til juleglade musiklærere! Børnene elsker det! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar