onsdag den 4. januar 2017

Nytår - igang igen

Juleferien er slut og det er faktisk helt okay - for jeg glæder mig til at komme på arbejde :)

De andre havde første skoledag i dag, men jeg er så heldig, at jeg fra 1/1 har fået en ugentlig fridag. Så min hverdag er begyndt i dag med at holde fri. Det er bare SÅ skønt, for så får jeg reelt set tid til alle de ting, som jeg allerede laver ud over mit "faste" arbejde. 

I dag har jeg fået tid til at spille klaver og sidde og bruge tid på at bladre i Dansk Sang Max. Det er dejligt at have tid til at sidde og blive inspireret. Jeg har primært befundet mig i afsnittet om "Mennesker" og har fået masser af gode ideer til, hvad jeg vil synge med ungerne både til morgensang og i timerne. Der skal i hvert fald fortsætte med at være en del sang på programmet hver uge, så vi kan komme igennem alle de fantastiske sange der findes (alene i Dansk Sang).

I morgen starter jeg op med undervisning. Jeg skal have 2 dansktimer med 1. klasse og 4 musiktimer med 1., 4. og 5. klasse. Der er blevet lavet lidt om i skemaerne her efter nytår, så i stedet for 2x45 min. med 5. klasse, skal jeg fremover have dobbelt-lektion med dem. Det sætter lidt højere krav til varieret undervisning, men giver også større mulighed for fordybelse. Vi skal bl.a. til at arbejde med teori og rotationssammenspil. Jeg håber, de tager godt i mod den mindre praktiske del i musikundervisningen. 

Tegnet af Isabella Klim, 7. klasse, til musiklokalet.


Nytårsudhvilede musikhilsner Helena :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar