onsdag den 7. december 2016

Musikfagdag hver 6. uge!

På min arbejdsplads har vi fagdag hver fredag. Der er 6 forskellige fagdage som kører i ring.
En af mine fagdage er musikfagdag med 6. klasse - og vi er nået til musikfagdagen nu på fredag.

Det er dejligt med sådan en fagdag, for så kan man tage et ordentligt ryk sammen med eleverne.
I denne uge har jeg valgt, at vi skal arbejde med Mozart.

Vi skal se filmen Amadeus. Det er en helt fantastisk film, som jeg selv husker ganske tydeligt fra min egen musikundervisning i folkeskolen!

Derudover holder jeg et lille oplæg om Mozart og wienerklassikken.

Vi har kun 6 timer til aktiviteterne, så der bliver ikke tid til så meget mere end film (den varer næsten 4 lektioner) og oplæg, men efter jul vil jeg arbejde med nogle af de glimrende aktiviteter, der er at finde på Clios onlineportal  www.musikfaget.dk. Under emnet genrekendskab findes et afsnit om wienerklassik og Mozart med nogle gode opgaver til, som jeg vil arbejde med. Det kan helt klart anbefales af tjekke emnet ud, som er skrevet af Heine Juul Warming fra Struer Friskole.

En lille onsdagsanbefaling fra en træt og forkølet musiklærer :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar