mandag den 19. december 2016

Er det altid en dans på musikalske roser?

NEJ!

Jeg er snottet og træt og trænger i DEN grad til juleferie!

Når man virkelig brænder for musikfaget og ønsker at give eleverne en masse energi, så er det rigtig hårdt at være syg. Jeg har desværre et total umuligt immunforsvar og selvom jeg har fået en influenzavaccination, er det lykkedes mig at blive syg igen :(

Så jeg sidder med rusten stemme, hovedpine, propper i ørerne, snot i hele næsen og kæmper mig igennem "Højt fra træets grønne top", mens jeg sender en lidende tanke til Jomfru Maria, som gennem torne gik.... SUK!

Jeg forsøger at holde humøret højt og sprede så meget energi som muligt, men hvis eleverne så vover at brokke sig over det indhold, som jeg så muntert synger med dem, så bliver den glade musiklærer VRED!!!

4. klasse fik sig en ordentlig røffel. Jeg spurgte, hvordan de ville have det, hvis jeg kom ind i musik og sagde "hrrr" (den der irriterede, skrattende lyd, man siger, når noget er nederen) til dem og sagde, at de var kedelige. Jeg giver dem alt, hvad jeg har, så jeg forventer også, at de respektfuldt giver mig noget igen. Det er heller ikke hver gang, at jeg lige er i humør til sammenspil, men vi gør det jo alligevel - for det skal vi! Og så længe vi er glade og har ja-hatten på, så kan vi nå langt.

Så nej - det er ikke altid en jublende lykkelig musiklærer, der tager fra arbejde. Men som regel er det - og det er det, der giver energi til de tunge dage :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar