mandag den 9. januar 2017

Tante Andante - drømmejobbet

Et af de jobs, jeg har ved siden af mit "faste" job er som figuren Disco Didde i Tante Andantes Hus i Lemvig. Det er et helt igennem vidunderligt sted!! For jer der ikke har besøgt det, kan jeg kun sige: Kom afsted! Særligt hvis i har børn i alderen 0-10 år. Det er et musisk legehus, som ligger midt i hjertet af Lemvig. I Huset spiller vi musik, synger, danser, laver dukketeater, leger, laver ansigtsmaling og er kreative med børn, både indenfor og ude i haven, hvor der både er et stort skib og en masse ude-instrumenter.

Disco Didde er i gang med at lære børnene at danse disco.
Flankeret af Tante Andante ved klaveret.

De fleste af figurerne i Huset er baseret på Halfdan Rasmussens univers. Tante Andante er hovedperson og derudover kan man fast møde Frøken Sonne, Tante Bastian, Professor Virvar, Fætter Fandango og Disco Didde.

Da jeg for 3 år siden blev spurgt af Tante Andante (som hedder Elin, når hun ikke er klædt ud ;) ) om jeg ville være en del af Huset, sagde jeg straks JA! Jeg var/er meget beæret over at blive tilbudt dette job, da jeg havde besøgt stedet et par gange og sagt til flere, at hvis hende TA en dag skulle gå på pension, så ville jeg gerne tage over. HELDIGVIS er hun langt fra pensionsalderen, for hun er en helt fantastisk mentor og lærer udi arbejdet med musik og børn. :)

Jeg fik valget om jeg ville finde en figur i Halfdans univers eller om jeg selv ville skabe en figur. Jeg valgte at skabe min egen figur og fandt hurtigt på navnet Disco Didde. Jeg synes, jeg var for ung til at være en tante i Huset, så det skulle være noget frisk og kækt. Og det blev det :) Så snart jeg havde fundet navnet, satte jeg mig til at skrive en sang, som passede til Disco Didde. Den blev egentlig skrevet som et latin nummer, men takket være samarbejdet i Tante Andante Band, hvor jeg er så heldig også at spille med, har jeg fået den lavet total disco og 80'er agtig. I al beskedenhed så lyder det for FEDT :D

Sidste år tog jeg 0. og 1. klasse fra skolen med i Huset til en 
musikfagdag med Tante Andante og Disco Didde.
Her ses vi med Bolsjedyret i midten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar