mandag den 23. januar 2017

Teoretisk og praktisk undervisning i 5. klasse

Jeg er gået igang med mere teoretisk undervisning i 5. klasse. Det kan helt sikkert gribes an på mange måder. Jeg er faktisk ret vild med Music Mind Games, men det har vi desværre ikke på skolen, så jeg har valgt en anden tilgang i dette tilfælde.

1. Jeg fortæller om nodenavne og gennemgår det fælles på tavlen.
De laver øvelser i at aflæse noder.

2. Jeg fortæller om fortegn og gennemgår det fælles på tavlen.
De laver øvelser i at aflæse noder med og uden fortegn.

3. Jeg skriver tre små melodier, de spiller dem på klaver/keyboard, xylofon, klokkespil.

4. De skriver deres egne små melodier.
De lærer at spille dem.

5. Jeg fortæller om 4 akkorder (D Hm G A) og gennemgår det fælles på tavlen.
Jeg viser dem et tabulatur til guitar og bas og en node til klaver/keyboard.
De prøver at spille det, som rotation.

6. Jeg fortæller om nodeværdier og gennemgår det fælles på tavlen.
De øver sig i at klappe forskellige rytmer.

7. Jeg skriver rytmer på tavlen, de spiller dem på murespande.

8. De skriver selv rytmer.
De lærer at spille dem på murespande.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar