mandag den 13. marts 2017

Ugeplan uge 11

Jeg har tidligere lavet indlæg, hvor jeg viser min ugeplan - og jeg synes det er på tide igen :)

Vi starter alle musiktimer med at synge et par sange. Alle hold synger månedens sang, som vi synger hver mandag til morgensang. I marts er det (selvfølgelig) "Den blå anemone". 

1. klasse
- "Den blå anemone". Jeg læser vers 4 højt og vi snakker om betydningen. Derefter synger vi hele sangen.
- "Danmark nu blunder den lyse nat".  Vi øver den til Skolernes Sangdag.
- "Du kom til vor runde jord". Jeg læser vers 1 højt og vi snakker om betydningen. Derefter synger vi første vers.
- "Her bor jeg". Vi synger sangen og børnene tegner videre på deres tegninger, som skal bruges til Skolernes Sangdag.

2.-3. klasse
- "Den blå anemone".
- "Danmark nu blunder den lyse nat."
- "Du kom til vor runde jord".
- "Jeg har fanget mig en myg". Vi øver sang og bodypercussion til Skolernes Sangdag.
- "Karius og Baktus". Vi laver sammenspil på klaver, keys, klokkespil, xylofon, murespande og sang.

4. klasse
- "Den blå anemone".
- "Danmark nu blunder den lyse nat".
- "Du kom til vor runde jord".
- "Lyse nætter". Vi øver sangen med 2. stemme til Skolernes Sangdag
- FRED OG FRIHED. Vi arbejder med temaet, hvor vi synger forskellige sange og får historien bag fortalt. Senere skal de selv finde sange om temaet og lave en præsentation. I dag skal vi synge "Skipper Klements morgensang" og "Internationale".

5. klasse
- "Den blå anemone".
- "Danmark nu blunder den lyse nat".
- "Du kom til vor runde jord".
- "Flower power tøj". Vi øver med bevægelser og call-response til Skolernes Sangdag.
- "Hvor skal vi sove i nat". Vi arbejder med rotationssammenspil (forhåbentlig for sidste gang - nu vil vi snart lave noget andet!)
- Youtube. En af eleverne har valgt et youtube klip, som vi ser.

6. klasse
- "Den blå anemone"
- "Danmark nu blunder den lyse nat"
- "Du kom til vor runde jord"
- "Så'n er det". Vi øver dans og skuespil til Skolernes Sangdag.

Så kan uge 11 bare komme an! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar