onsdag den 19. april 2017

Tilbage på pinden

Så er påskeferien slut. Det var skønt med et afbræk fra skolen - især fordi det ikke var lig med et afbræk fra musikken :) Det har været en meget travl påske, hvor jeg har været på job med Tante Andante Band i Klosterheden, hvor vi lavede en børneforestilling med teater og musik om "Hakkebakkeskoven" - en del af Off Road, Århus som kulturhovedstad 2017.
Jeg har også været på job med mit festorkester Søndag Morgen. Vi spillede til en 30 års fødselsdag - det var en fest!
Mandag, tirsdag, onsdag var jeg på arbejde i Tante Andante Huset i Lemvig, hvor vi fortalte påskehistorie, lavede teater, sang, musik, dans og ansigtsmaling. Det var rigtig sjovt og gjorde mange børn og voksne glade og påskeparate :)
2. påskedag var jeg del af 3 gudstjenester på Thyholm, hvor jeg sammen med min dygtige kæreste spillede og sang som en inkorporeret del af gudstjenesterne. Det var virkelig fedt!

Nu er det så tilbage til alle ungerne. I går dansede jeg med 2.-3. klasse. Vi dansede "Ta' med mig ud i skoven", som er en dansesang af Kim Andersen. Bagefter dansede vi "Åh, Susanne" til stor fornøjelse og grin for børnene! Så sang vi "A ramsasa" med klappebevægelser i en rundkreds og til sidst sang vi en slik-kanon.

6. klasse er gået igang med et forløb om Rytmisk musikhistorie. Jeg starter med at holde et oplæg om den rytmiske musiks historie fra 1900-2000 med en masse spændende musikklip, som vi skal se og lytte til. Derefter skal de arbejde med en af mange (af mig) udvalgte kunstnere. Her skal de undersøge og lave et oplæg for klassen omkring kunstneren og dens placering i musikhistorien.

I dag har jeg min ugentlige fridag. Jeg har sat mig ved klaveret og spillet lidt og bladret i "Dansk Sang Max". Jeg har længe tænkt, at der skal synges "De smukke unge mennesker" på sidste skoledag, hvor 7. klasse skal videre til en af byskolerne. Jeg sad og sang den lidt og nu har jeg arrangeret en 2. stemme, som jeg vil bruge i et kor, som jeg laver til anledningen. Måske skal der også noget sammenspil på. Det kunne være rigtig fedt! :)

Jeg tænker videre, mens jeg nyder min fridag, som er startet solrig og smuk :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar